lördag 18 juli 2015

SM i Uppsala...hur gött var nu inte DET da?




Kom dit på Tisdagen...totalt slut efter 3 nätter utan nån riktig zömn.Försökte zova en stunn på gräset.Lönlöst....så jag gick runt å kolladepå dom olika MX-dubb-fighterna som pågick.
Kl 13.00 började Singelspelet...och jag ordar faen inte mycket här om den.2 torsk...och ut direkt.
Kände mig rätt ynklig efteråt,även om det eg var väntat.Går ju int att ställa upp på sånt här utan nån direkt träning.Aja...fick bli mer minglande bland andra singelfighter...och då främst min klubb Fagersjös givetvis.Vår ordförande Håkan N impade mest där...och tror han tog sig te 16:del faxtiskt,efter att bl.a slagit ut vår klubbkompis Sven S.Bra gjort.


Efter den dagen kom så Trippel-spelet igång.Själv spelade jag inte den av olika skäl...men å andra sidan är den näxtan roligare att gå omkring å glo på.Vet att jag sagt att Tripp är trååååkigt med all jävla tid det tar...men här har man så mycket att välja på att man förr eller senare står där å lyckligt glor på nån bra fight.Kuligaste fighten var den mellan KÄR (Patronbröderna & Håkan Hallberg) och Sibbarna (Robbin,Jesper & ?).Där kom dom till 12-12.Sibbarna har poängen....men KÄR-killarna har 4 klot på hand.Dom lyckades inte med dom,tyvär.Jag led med dom...för de e rätt nica killar.Spelade ju själv trippeln med Patronkillarna (Håkan jobbade å kunde inte) i Falun (16:del)...och sköna killar är det.

Här kan man ju notera att Hasse Hagberg fr Hammarby slog ut Sveriges bästa lag,Jocke,Jezz & Rille..direkt i gruppspelet.Undrar vad det hadde gett i odds om det gått att spela på,t? :-)

Nåå....så i går då.Spelade dubbeln med Peter...och vi vann pool-spelet och gick te 32:del.Fick fan vänta näxtan 3 timmar på motstånd där.När väl motståndet kom förstod man varför.2 gamla gubbar på runt 80 vardera.och när väl spelet började var jag fan på väg att zomna när det var deras tur.
Det som inte KUNDE hända hände...vi torskade med 13-10.Fan va surt.Dessa gubbar visste inte äns vilken sida man skulle börja på när lillen ett par ggr gick död.SKAAA INTE KUNNA HÄNDA :-(.

Aja...jag trivdes verkligen med att lira med coola Peter

.Lugn kille...som tyvär nervärderar sig själv för mycket.Han la fantastiskt bra...med nån miss då å då.Han var missnöjd med sitt läggspel...det var def INTE jag  med hanns läggspel.I den fighten pangade jag faxtiskt hyfsat...så hur FAN KUNDE VI TORSKA?Begriper fortf ingenting av det.
Men som sagt förr av mig....är det klarrt på förhand så är det ju ingen ide att spela om,ett :-)


Kul oxå att vi alla följde & hejjade på varandra (Lee bild ovan) när vi själva var utslagna.Sjukt kul vecka i deras sällskap och också jäkligt kul att åter få träffa en massa urtrevliga Skaune-vänner.Me lowe it.

Miljön vi spelade i,Botaniska (bild nedan) och Engelska parken,gick inte av för hackor.Hops verkligen dom (Uppsala) får SM nån mer gång.


Slutligen...mår jävligt dåligt av detta zkit just nu...så jag lämnade kvar 3 oöppnade paket på hotellet (alltid nån som vill ha)...så får man (Jag) se hur länge det håller denna gång :-)
Krram & MOZZ.



Inga kommentarer: