fredag 12 december 2014

Se mig som rasist...och far därmed åt helvete.Yore cal.

På FB har jag nu ett antal gånger blivit anklagad för att,p g a mitt resonemang om invandring, vara RASIST.Jag har tillochmed av stadsminister Löfven och hans finansminister Magdalena A,blivit anklagad för att vara FACCIST.Man häpnar här.
Jag,som oliktänkandes,blir anklagad för nått jag inte är...AV SVERIGES STATSMINISTER.
Och...vad kan jag då göra åt det?Mm..ingenting egentligen...utom att bli ÄNU MER förbannad över att inte bli hörd.Mängden ohörda (jisses...det är faxtiskt 800 000 som väljer att tyck olikt...ÅTTAHUNDRA TUSEN) kommer otvivelaktigt att öka tusenfallt...just p g a S/MP och aliansens korkade princip att hellre slå dövörat till än att lyssna och fatta att oliktänkandes finns....och alltid kommer finnas.Demokrati....det är att ALLA ska få göra sig hörda och tycka sitt...utan att för den skull behöva kallas bögjävel,anarkist,faccist och annat påstått zkit.
Det FINNS helt enkelt olika åsikter...och alla SKA respekteras.
Att som nu,,,fullständigt nervärdera ÅTTAHUNDRA TUSEN väljare te nada och noll...är för mig inte demokrati....oavsett vilken sida man nu står på.Blir förbannad bara av att tänka på,t.

Min sida da?Vilken ställning tar jag?
Ja...fegt nog båda två eg.Å ena sidan vill man ju hjälpa...men å andra sidan hör man att drygt 100 ooo kommer nässta år.Det är ungefär i storlek med Eskilstunas invånarantal det.Ställ er frågan...klarar vi det?Kanse...men om det året därefter kommer ytterligere 100 000?mm...nu börjar tankarna luta åt annat kanse.Om inte...se på t.ex kvalitèn på vår nuvarande äldrevård.Är den i fas med...säg för 10 år sen?Inte på långa vägar...enligt mig.
Eller skolan...våra kidz???Är DET i fas med t.ex MIN skoltid?4-get it.Jag var klassens svarta får...men rena ängeln gämfört med dagens sitts...tydligen.

Och se på saken så här...dom som kallar mig rasist o s v...bor inte dom i övervägande del eg rätt långt från våra nyskapta problemområden typ Tensta,Husby,Rosengård och dyligt?I dom allra flesta fall dyligt asylboende ordnas i byhåla hörs efter ett tag (om inte innan) protesterna skalla i aktuell byhåla."Waaat...i VÅR idyll!!NEWER"

För ca 20 år sen var jag ofta på Öland...norra delen.Där gjorde dom om en/ett restaurang/hotell till ett asyl-motagande...och lokalborna var överlyckliga över detta.
2 år senare var dom lika glada när detta asylboende lades ner...av skäl jag ej orkar dra här...men ni säkert kan tänka er.Samma sak nu...kommuner runt om i landet KAN inte ta emot...och byhåla ser det som att vi/dom inte VILL ta emot.
Säg att Kina får probbs...och folk DÄR (givetvis dom med pengar och inte doom som mest behöver) vill & kan komma hit.Nu snackar vi helt andra siffror...säg 10 miljoner.Förstår man DÅ problemet....eller?

JAG tycker jävligt synd om dessa flyendes från krigsförandes länder...men hjälp ger vi bäst där,ekonomiskt eller upprensning...inte här.Och SKA hjälp ges,oavsett här eller där...så ska den oxå ges på lika villkor olika länder emellan.Inte som nu...att dom flesta andra länder (Norge,Finland,Danmark & en drös andra) EJ ställer upp.Faller på sin egen orimlighet.

Allt detta sagt/skrivet med helt öppna ögon.och av alkohol ej "förvirrad" hjärna...kan jag fridsamt medela att jag EJ röstat på SD.Men fortsätter dom röegröna & allians med sitt förakt för demokrati genom att skrävla FACCIST och rasist om dessa SD:are KAN jag tänka om.Det är DOM (Röe & Allians) som genom sitt nuvarande förakt för demokrati ställer till med problem.
SD har en vidrig historia (Nazzister & dyl)...men har,prexis som V & S ,(komunism mm zkit) jobbat bort mycket av,ett.

Läste oxå nånstanns att det är dom rikas fel att vi har det som vi har det.Själv tillhör jag nog dom fattiga (ca 100 000 i årsinkomst)...men tänker def inte på DET sättet.Vi har ett samhälle vi lillsammans skapat...och ofta är det dom som HAR pengar som SKAPAR jobb åt oss andra.Kan man ju tycka vad man vill om...JAG föredrar att se realistiskt på,t.
Nu...natt på godset..

Inga kommentarer: