tisdag 16 december 2014

Om ni gillar Jul & Tomte...så läs för faen inte detta.

Hej folks.Hops inga barn läser detta...för dom klarar nog inte att höra en sanning som detta.
Here goes....JULTOMTEN FINNS INTE.Det är bara en påhittad sagogubbe (att inte FI protesterat änu!!!)...som är fulare (i den mån vi här kan prata utseende på en sån figur) än jag är.

Alltså...vad er mamma eller pappa än säger så lita på mig...allt är bara ruffel & båg.Promice.
Va faen...tänk till lite nu.Tror man på sånt här zkit så tror man faen på änglar & demoner oxå...och det gör vi ju inte.Eller...nää...faen...int gör vi väll det va?

Men sitt ni där bredvid erat inplockade träd,tindra med ögonen...och öppna erat inslagna krimmskramms...som ni i dom allra flesta fall leker med högst en halvtimme...å sen puttas skiten in i nån garderob för att där ligga å ruttna bort.Passa på å låt er luras te en dans runt det stackars inplockade trädet oxå...å skänk gärna trädet tanken att..."du stod nog bäst där du stod en gång,va?".

Ruffel å båg som sagt.
Eller...finns den faen?Är det sant att det föddes en snickare vid namn Jesus i dessa tider...nån gång för ca 2000 år sen?Kom där 3 vise män med vagga och gravid töz?Finns där "pappa" Gud nånstans i bakgrunden?Alah???Var han med på ett hörn oxå...eller?.Nä fy böveln...gå,nte på den där zkiten.


Dom "Tomtar" ni trotts allt ser på byn,på gator och torg...är bara gamla horny gubbar som plockat på sig ett skägg,röd dress å nån fånig luva...allt i förevändning att i hohohoandes,anonymitet kunna spana in gummor å kjoltyg.Inte fan vill dom ha er i knät i alla fall.

Tur man numera bor på öde (nåja) landsbygd å slipper snoriga kidz utanför dörren...sjungandes på nå jävla töntig Julesång typ "Jiiingel beeell...jiiiingel bell..." i mening att få MIG tårögd å skänka nå godis eller peng.

Nä föu faen va ni är lurade,kidz.
Ni kanse tyck jag är en taskig bittergubbe.Zkiter väll jag i.
Men för all del...nu ska jag ta en skinkmacka,halsa en öl å käka lite sill.Men...det gör jag ju lite då å då ändå.So wat?Fira den zketna Julen...de får ni stackare,påhejandes av era päron te föräldrar,hållas med själva.

Här gäller bara att härda ut zkiten och invänta Midsommarafton...som är till för rejäla MÄN (tözer göre sig icke besvär) typ mig...att kröka sig snorfull och redigt supa till.

GOD JUL UTE I STUGORNA.4 wat it is worth.


Inga kommentarer: