torsdag 18 juni 2015

Boule...å lite annat

Hoola friends.Long time,no c:n :-) Men nu är jag ääntligen här igen.
Boule ja...tjae...eftersom SM blir mitt sista (nåja...går nog vidare te Värmdö BS mest för att kunna lira singel) deltagande i boulesammanhang kan jag nu vara ÄNNU mer uppkäftig än jag förr varit.Kul jö.
Here goes...min nuvarande klubb Fagersjö ställde alltså upp i Elit 55 med 4 (vet inte...men MINST 4 st...kan ha vatt fler,gubevars) st 65:or.Säger väll inget om just det eg...det kan vara ok...men då dessa 65:or (möjligen med undantag av klubb-bozz Bengt) i huvudsak (DM,SM mm) TÄVLAR (en av dom tävlar knappt längre)  i 65-klass,undrar man faxtiskt lite över detta av mig påfunnena (nåja) uttryck K.F.I.B (Klubben för inbördes beundran).Ligger det verkligen inte ngt I det???.Vad blir näxta steg?Kanse att "fozilernas" mammor tas ut att lira med rullator och andra viktiga tillbehör."Ahh...hon e ju min mozza ju" :-)
Men det kanse är vettigt att ha en 65+:are som UK.En som mer går på vänskap än kunnande.Mmm...vad vet jag? :-)

Det konstigaste jag varit med om där är faxtiskt Öppna Sv Cuppen i vintras.Klubben ställde upp...och jag var faen YNGST med mina 61 år i laget.Ehh...hittade man verkligen inte ngra yngre som ville vara med?Det påstods så...men jag undrar om det frågades runt jag.

Nop...ser själv 65:klassen som ett väldigt önödigt ting INOM Sv bouleförbundet.Låt dessa "foziler" härja fritt inom PRO och andra gamm-organisationer...om dom nu inte väljer att tävla inom öppen eller 55-klasserna,och därmed ger sig själva rätt att tas ut på lika villkor.
OCH...ha för faen ingen "fozil" som UK...utan placera en kunnig och neutral (svårt att hitta?FETT nej,om man verkligen vill) LIRARE,som verkligen går in för att tävla OCH träna.
Hur svårt kan DET vara nu da?.BOO (dont wurry folks...I,m not comming back) verkar ha fått te,t...så då kan väll ni andra :-)

Tror själv att det här är en stor bromskloss inom boulen,klubb watewer.Faen...skippa 65-klassen inom boulen.Åter igen...dom 65:or som VILL och KLARAR att tävla på riktigt kan sen själva välja.PRO eller 55/öppen.
Betyder att SBF får in mindre pengar...men so wat???.

65-lagen har vidare jävligt svårt att hitta medspelare att ställa upp i öppen med förexten."Nää...vafan ska vi tävla där för.Bortkastade pengar ju".För nån öppen-klass-lirare kan ni ju glömma att dom få  som där vill ska hitta.Eller???

Som sagt förr...inte BARA min nuvarande klubb som skapar dessa problem...man har ju vatt med om fler :-).
65:or SKA alltså inte tas ut i nå högre sammanhang...annat än om dom verkligen tävlar i öppen eller 55-klass.Sisådesa.

Men...snart behöver jag inte bry mig längre.Känns gött.Se,t som ngra smarta råd i stället :-).


Annars da?Snart 1 års-jubilejum (1:a Juli) på mitt Gods här på Ingarö...även om jag bara spenderat halva året här.Trivs alldeles utmärkt...och jävlar vad det gror bland potatis,tomater,ärter,bararber mm.Shitt...Vinbärsbuskar och potatisblasst tokväxer och verkar njuta i mitt sällskap...vilket dom är tämligen ensamna om.Who cares...jag trivs,som sagt förr,bäst ensam.
Aja...Juli ska jag mest tillbringa här på Godset...och piffa te,t lite.Bl a ska ny toa-mugg instaleras...och en ruta ska fixas efter att en stackars Koltrast tog självmord genom att flyga dit han trodde sig kunna flyga.Vidare behöver kåken lite färg,och vattnet (frös sönder nån slang i Vintras) måste fixas...ja...O.S.V.Men faen...det blir kul och avkopplande.Kan pizz-Aunte behöva.


Ska oxå försöka umgås lite mer (kobbe-jobb har hindrat mig ett tag) med storebror Tommy...denna sköööna kille.Han har legat på sjukhus nån vecka (andningsnöd å en ruggig hosta)...men nu kommit hem igen.Ska shoppa loss lite med honom...och hoppas få hit honom te Godset över nån dag.Han vill...men det gäller att hitta rätt dag...när han pallar.Ska nog gå att ordna.

Nu...
MOZZ.



Inga kommentarer: