fredag 26 juni 2015

Jubileums-dag.Kalas på Godset.


Kom hem i dag efter 6 dgrs kobblandsvistelse.For bums å inhandlade en present te Godset.Fick bli en BadenBaden för 300 spänn.Otroligt smidig & skön för husse att ligg å smutta Jubileumswirren i.

Godset verkar vidare ha firat lite själv genom att verkligen fått fart på allt grönt här på ägorna.Se bara.
Potätblasst nu en meter hög med ankommande blommster på.
Vinbärsbusken har fått totalfnatt.
Och tomater och Ärtor är snart halvvägs upp på spaljè,n.

Låter fjolligt,jag vet...men så äla kul att se,t gro.

Annars da?Tjae...hämtade bror Tommy och shoppade loss lite med honom.FAAAN va gött att han nu mår bättre igen.Men han är trött...sooom man ser på honom att han är trött och orkeslös.Åker nog in te,n i morgon oxå...och försöker få me,n på en kortare promis...vilket läkaren sagt att han behöver.

Miss da?Finns där INGET negativt?Jo...att jag ej hinner träff mitt ALLT
innan dom i helgen far ner på semester på sitt sommarställe på Öland.
Har själv funderingar på att fara ner ngra dagar näxta vecka.Skulle va nice att åter igen få sitt på krogen i Byxelkrok och käka en fnundremidag med min goa killar.Kan ju slagga på nån bondgård eller nått.Låter kul ju och skulle behövas...även om gods-alltanen lockar den oxå :-).Ahh...får se vad som faller en in.

Boule da?Nä...så faen heller :-).Har verkligen sumpat intresset.Kanse återkommer i vinter...vad vet jag? Men Strand-cuppen (coolt namn va? :-) )i Varberg pågår i helgen.Har lirat den 2 ggr (bl a final i V55) och det ÄR verkligen en trevlig tävling.Men den vanliga brissten på medspelare håller mig himma...vilket jag jusst nu inte lider av :-).

Men nu...åter en Jubileums-Wirre på alltanen.Solen skiner äntligen...och lite slapperi i nya BadenBaden,gloendes på grönt & tokiga pippifåglar,behöver inte vara fel.
MOZZ.




Inga kommentarer: