onsdag 1 juli 2015

Ensam är BÄST :-)


Ensam!Ja.Fördelen är ju faxtiskt att det sker på MINA villkor.Yest lowe it.
Fick frågan häromdagen..."Men...är det inte rätt trist att leva ensam...att aldrig ha nån att ty sig till...å krama?"
Jo,ra...svarade jag.Men allt efter hur tiden gått (20 år nu) har jag verkligen lärt mig att uppskatta just ensamhet.
Menar...vad är alternativet?Att flytta ihop med en töz (inga alternativ där heller,lovar :-) ) igen?
Menar vidare...i dagens samhälle är väll det snarare en utopi än ett alternativ.
Vad väntar?Ständiga gräl om ekonomi,politiskt tyck,ska vi åka hit eller dit?...O S V.
Visst...även jag ser ju fördelen med tvåsamhet...men föu faen vilka risker man tar.Chansen för uppbrott är ju 70 på 100.
OOOOORKA.
Shore...teåmed jag saknar ibland nån att krama...men det går fort över.Lovar :-)

Shore...vet att många (förhoppningsvis dom flesta) tycker annorlunda...men jag håller mig helst te mitt...tar mina egna beslut...och slipper dessa jävla destruktiva problem som äktenskap ofta innebär...med ett allt mer ökat res av antalet skilsmässor,fight om barn mm....som resultat.

Låter jag bitter?Är jag den surgubbe som många tycker om mig?Kanse det ja...men föredrar azzå att ha,t så...och lärt mig trivas me,t.Har ju 2 killar,mitt allt,att ty mig till...DET är nog min "räddning" det :-)
Och för all del...godset mitt (bilden ovan,17 kvadrats bo-yta) skulle aldrig räcka till för två...gubevars :-).MITT ställe...och näxtan skulldfri ändå :-).
Live on u:r one...Fördel 5 (av 5)...Nackdel 2 (av samma 5) azzå.

Godset ja....kom hem igår...och nu står allt i blommst här.Potät,ärtor,smulltron....u name it.Första potäten plockad...och var himmelskt god med smörklick på.

 







Nu ska jag vara ledig ngra dagar...å näxta vecka ska jag ut te kobbeland på ngra dagars nya äventyr.Efter det...MINST 2 veckors välbehövlig ledighet som ska ägnas åt godset mitt (vattenläcka,nytt dass,måla mm)...och sen avslutas med SM i Uppsala.
Efter det får vi se om jag har nå jobb att ta tag i.
Visste ni förexten att Godset fyllde ett år i går.GRRATTZ GODSET :-)

Pözz på er...och (ok da) kram te er.


                        

Inga kommentarer: