måndag 28 december 2015

Givande läkarbesök & Boule


Under Julhelgen,ute i kobbeland,fick jag ju ont i bröstet.Man blir ju lite rädd då,även om jag redan då misstänkte att jag hostat mig te revbensvärk.
I dag var jag så till läkaren...och fick mig en läkare som verkligen tog sig tid med mig.Efter EKG mm,följde ca en kvarts småsnack,där hon verkligen ville veta mina fel & brister...och verkligen visade intresse hur jag haft det dom senaste åren ...ordierade hon...EN HUND.Hon kunde verkligen läsa mig,den kvinnan :-) Så nu är mitt intresse för att skaffa vovve pånyttfött.
Men att bara få sitta där och snacka sömnproblem mm med en mäniska som intreserade sig...gjorde mig sjukt gott.I vanliga fall känns det ju som om dom vill bli av med en redan innan man kliver in.
Desutom var hon lite...ärtig,så pirret kom igång lite :-)


Aja...känner mig...stark :-)

Efter läkarbesöket for jag te Boulehallen i Orminge för att vara med i BOO:s tävling Nyårsraketen.
48 spelare (singel-tävling) där gruppspel lirades om 3 i varje grupp.Vinnaren te A,2:an till B...och 3:an till C.Jag torskade första...och vann andra.Alla i min grupp vazzin vinst och vassin torsk.Presis som förra året hamnade jag i C....på 2 färre kvotpoäng än vinnare Åke.Förra året hamnade jag i C...på EN mindre kvotpoäng.Azzå...inge läge för mig att köpa lott va? :-)


Nåå...väl i C fick jag möta Robban Malm.Vann den och fick möta en kille från Trollbäcken.Torsk...och ridå.

Sen stannade jag kvar,trotts att jag var zit-trött...för att glo på finalerna.I A-finalen lirade Denis D (BRO) mot Åke L (Maria).Första omgången spelade dom zkitdåligt...men sen älar visade dom hur det skulle gå till.Jäkligt underhållande fight med skitbra spel från båda...där Dennis te slut stod som vinnare.

Säger som jag alltid sagt...detta är den roligaste tävlingen efter SM.Sådesa.

3 dagar utan cigg & alkohol nu...och mår redan mycket bättre.Bara att sämpa vidare ju :-)

Nu...trött.O & O.
NATT.






Inga kommentarer: