lördag 26 december 2015

Nu e Julen slut...å wirre å cigg kastas ut


Sista ciggen & wirren på länge...förhoppningsvis jäävligt länge :-) Fy faen va jag nu mått dåligt av ciggen ett tag.Wirren lägger jag ju ner lätt...men tar jag wirre...så MÅSTE ciggen fram.Så då får bägge stryka på foten.Nu ska jag ringa läkaren så fort jag kommer him te Godset (eller när helgen är över)...för värken högra sidan bröstet tilltar.Förhoppningsvis är den åstadkommen av den jobbiga hosta som ciggen ställt till med.Faen va det hugger ont när jag hostar :-(.


Nu...lämna kobbeland för färd över Nämdö-fjärd och him te godset.Ska passa på att hämta broder Tommy oxå...så han kan få komma ut å schoppa loss lite.Känns lite vemodigt att åka him ju.Haft 3 sjukt mysiga Juledagar här...all by my self.



På Måndag är det boule som gäller.Nyårsraketen i Orminge.Singel-tävling...och den man (efter SM givetvis) tycker är roligast att lira.Den är fulltecknad sen länge...48 som tävlar från kl 12 till sena natta.Ska bli kul...även om brist på träning får mig te inte allt för stora förhoppningar :-)


Önskar er alla (ehh) ett GOTT NYTT ÅR...och zkit i fyrverkerierna i år.Onödigt ting både för plånbok och framförallt djur...vare sig dom är i "bur" eller natur.
Kramiz å...
MOZZ.



Inga kommentarer: