måndag 14 december 2015

Lite om Antes svimning,kommande Jul"firande"..åzzå boule då.


Hatar ju kyla,jul,is och snö...föredrar faxtiskt värme,lugn...och teåme tö.
Men kolla här va fint godset i morse var i sol,kyla och rimfrost
Det firade jag med Juleskink,pils å rödbets-sallad som kost :-)


Aja...nog om det.
Nu är planen att fira Jul i en snäll kunds kobbestuga långt ut i kobbe-land.Låter jäkligt lockande faxtiskt.Har blåst ner ngra träd över ledningar mm därute...så jag har allt lite att göra där oxå.För mig låter det som en underbar ide att fira där all by my self...men vi får se vad dom lovar för väder.

Men bara så tjuvjävlar vet...mina grannar blir hemmavid och håller full koll.


Boule da?Yep...var ju iväg häromdagen å lirade BOO:s zit-trevliga (dom är mästare på att ordna kul för sina members) Skink-boule.Man betalade 100 kr per näsa...och fick sen spela (4 omg moonrad) tävling som var zitkul arrat med jäkligt omväxlande regler i regi av våran alldeles utmärkta tävlings-påhittare Dan B.Inte nog med det...mat,skinkmackor,kladdkaka mm ingick i denna 100:ing.Helt fantastiskt ju.
Och 20 lag i en klubbtävling!!Rätt...ehh...grymt va?.

Spelet för mig,tesammans med Wolf,började med 2 klara vinster.Sen i pausen där hände nå jobbigt...jag fick en host-atack ej av denna värld.Fick ingen luft (har ständigt problem med luften i boule-hallar)...och sen kommer jag bara ihåg att jag vaknade på gruset med en massa oroliga ansikten ovanför mig.En jävla värk i tinningen och näsan,som jag måste landat med först.

Det konstiga var att jag inte mindes nått av landningen.Och det ännu underligare var ju min reaktion över att alla stod och tittade ner på mig.Jag blev förbannad och tittade tebax på dessa oroliga folks...och kände mig bara...irriterad på dom.Skumt...men skyller det mer på att jag faxtisgt VAR chockad,,,vilket nog berodde på mitt ovetande om vad som hadde hänt.Givetvis var jag ju taxam för att folk oroade sig och kollade till mig.

Hops folks tänker på att jag nog inte är ensam om att må dåligt av dålig luft...och visar lite mer förstående över att fönstren måste öppnas då & då.Främst tjejer har en jävla förmåga att hela tiden vilja stänga...oavsett om det är över 24 + i hallen.

Aja...piggnade till...men den 3:e fighten,som vi givetvis torskade,minns jag knappt...mer än att jag knappt visste vilket håll jag skulle hysta kloten :-) Torskade den givetvis....och 4:e fighten torskades oxå...men där var jag i alla fall med :-)



Näxta uppgift med kloten blir BOO:s Nyårsraket 28/12.Singel-spel...men denna gång ziter jag i att ställa upp i öppen (27/12) tävling.Koncentrerar mig på veteran-liret...vilket ska bli kul.Åker nog å glor på öppna tävlingen ändå...för för mig är det ju näxtan lika kul att glo som att själv lira :-)

Men som sagt...nu ser jag fram emot att vinka av denna zkit-Jul (HAAAATAR skiten...och kommer så alltid att göra) ute i kobbeland...om allt stämmer.Ska bli så äla nice ju :-)

O &O
MOZZ.





Inga kommentarer: