torsdag 14 januari 2016

Liten vardagshistoria...om än lite bitter.


Hoj igen.I dag var jag alltså iväg och hälsade på min storebror Tommy på sjuk-huset.Han har varit väldigt dålig en tid...men mådde nu bättre.Läkaren har sagt att han nog får komma hem i början näxta vecka.Hops på det.
På hemvägen passade jag på att åka förbi hallen å träna lite boule.Konstigt...varje gång man står där ensam ÄR man bara bässt.Perfekta skott och sjukt bra lägg.Nog många av oss som har tasskiga nerver när det verkligen gäller :-)

Nåja...nu var det en annan sak jag ville berätta om.
På väg hem åkte jag in te COOP:en å handlade.I kassan började jag språka (äälskar ju att snacka) med en förvirrad jättetrevlig gamling...varpå jag fick förvirringen förklarad för mig.

För 8 år sen krockade han med en WW lätt lastbil.Bilen hans blev mos...och han själv vaknade upp på sjukhus med kraftig hjärnskada (intryckt pannben mm) och annat allvarligt.
Dom 3 som satt i lastbilen var polacker...som alla var allkoholpåverkade.

Rättegång följde...och polackernas ända straff blev 6000 kr i böter för den som körde...men bibehållet körkort.Dessa 3 Polacker kom (kvälls-tid) från svartjobb och var på väg till sitt boende.

Killen var vid gott humör trotts sin skada...men rätt hatisk (prexis som jag då) mot öststatarna som var/är här och snor våra jobb...oftast svartjobbandes,men även vitt.Vitt för dom inebär 150-200/timme...vilket ju bl a är skälet te att jag fått lägga ner min verksamhet.
DOM klarar sig på det,eftersom DOM kan åka hem te Polen,Lettland r wat ewer,och DÄR leva under billigare kostnader än vad jag kan här.

Vi fortsatte språkas...bl a om dessa öst-statare som kvällstid kommer in på COOP:en och handlar sin kvällsmacka och kommande dags lunch.Dom jobbar ju 10-14 timmar/dygn...och kan det för att familjerna deras är kvar i Polen.
Menar...görs inget åt detta så kommer det bli kaos.Spec i min branch...bygg.Hualigen sicken rasist jag ändå är.

Låter elakt eg...men mannen jag pratade med var väldigt lik bilden ovan...och han hadde verkligen en hjärnskada,även om han i övrigt var sund & rejäl i sitt resonemang.Trevlig som fan var han i alla fall.
Och väldigt intressant att lyss på.

Aja...annat da?Mmm...längtar ut te kobbeland nu.Men funkar ju inte i denna kyla.Tror båten min är infryst...så det vår vänta.Om jag nu int tar Waholmsbåten ut...och chansar på att isen i sundet håller.Har ju gjort tokigare grejer än det :-) Vore faen skönt att få komma ut annars...å röja lite.
                                                   
                                                                      MOZZ


 


Inga kommentarer: