tisdag 26 januari 2016

PW...å en kommande kobberesa :-).



Ahh...dagens PW var faen förenat med livsfara...åtminstonne under vissa sträckor.Fick bli mest landsväg då.Inte lika "kul" visserligen...men det är ju bra om man överlever en PW :-)


Ahh...kunde ändå inte hålla mig från att knalla förbi båtklubben.Lustig grej...där låg en kille på isen med sin lilla hydrokopter (båt med stor propeler bak...för er som inte vet)...och han förflyttade sig hela tiden ca 50 meter åt olika håll...och han FISKADE.Stannade,hoppade av...och borrade sina hål.Måste fan vara ett av dom dyraste sätt att fiska som jag upplevt :-)

Aja...jag bladade på.Jobbigt och flås-givande eftersom 70 % av prommisen gick ut på att behålla balansen.
Hursom...fick ihop drygt 6000 steg.Dutti jag e :-)

Fick oxå i dag beskedet om hur "stor" min kommande (från Februari) pension blir.Jag kommer få ut ca 5000 kr...EFTER den sjuka skatten på ca 2300 kr.Skatt på redan skattade pengar!!!Thats cracy...reeealy cracy i ett allt vansinigare samhälle...som sakta men säkert raseras.Nog om det.


Men nu te nå kuuul som händer mig framöver.Kobbebozzen min ringde å sa att ismaskin var bokad te helgen...och jag skulle minsann ta den och fara ut och städa stranden mm.Ehh...han VET att jag inte behöver övertalas...så te helgen blir det efterlängtad kobbe-resa.WOOOPI...äla va här ska krattas och matas fåglar och fottas och huggas träd & sly,släpa och...bara vaaara :-)

Känner mig...stark :-)


MOZZ






Inga kommentarer: