fredag 17 juni 2016

Boule...mest boule

Hoj där.Long time no c:n.Hursom...börjar väll med min toppform inom boulen.Tränat rätt bra ett tag nu..inför seriespelet i helgen.Ska lira i div2-vetteran på Vårbergs IP i Skärholmen.En granne kom ut och mummlade "det DÄR kan ju inte va så svårt"...varpå jag tog fram klot och sa "Ok...kom igen da".Pullviriserade honom totalt...varpå han frågade..."Ahmen...om DU är så här go med kloten,hur bra är då dom som ska spela i Växjö".Undrar jag oxå" sa jag,men höll i övrigt käften :-)

Aja...ska bli kul att få lira igen...även om formen (som ingen i klubben ville se) som jag hadde för 6-8 år sen aldrig kommer igen.Ehh...varför skulle jag söka DEN igen? :-) :-) :-) 


Aja...mer da?EM i fotboll kanse.Ok...jag kollar...men med väldigt lite intresse om jag får säga det själv.Fotboll av i dag stinker mög enl mig.Skittrött på alla lån hit & dit,fönster som ska öppnas o s v.Men tröttast är jag på alla jävla skådespelare,typ Ronaldo,som slänger sig och tjuter ut sin ilska på domaren som inte sett denna osjysthet mot mig själv.Jag mår faen så illa över att se deras (spelarnas) jävla gnäll på domaren att jag hellre skiter i att glo på,t.Ok...Brittiska lag & i ngn mån Tyskland håller oftast inne med sitt domar-förakt...men det räcker inte för mig.Borde sitt en domarkomitè om 3 man bredvid plan som varnar dessa gnällspikar...och vid upprepning ber dom kliva av och dra åt helvete...följt av avstängning 3 fighter.

En annan reflektion jag fått från fotbollen är...varför sjunger inte Zlatan och 3 till med i Svenska nationalsången?Ser ju bara larvigt ut när dom står där med (som dom tycker) benhård blick och en mun utformad som ett streck.Kolla på Polen,England,Wales m.fl.Dom verkligen skriker fram sin nationalsång...och visar hela världen sin stollthet över att få representera sitt land.Tror det stärker självkänslan hos medspelarna.Borde den upphausade Zlatan och hans vänner lära sig av.


Annars da? Ahh...ledig ett tag nu...så nu har jag påbörjar målningen av godset.Pluss...vårdat odlingar (Potatis,ärtor & tomater) mm.Trevligt som faen...gäller bara att kliva upp ur zoffe och ta tag i,t.


Ska snart ta tag i båt-byte oxå.Den jag har nu (Master 540...bilden) är lite för stor för mig sen jag la ner firman och ej har behov av att åka ut te kobbeland så ofta som innan.Och vill ha lite mindre för att kunna ta upp den te Godset på vintern.Men lite vemodigt kommer det ju kännas...då detta faxtisk ÄR den bästa och vettigaste båt jag haft.
Aja...allt löser sig efterhand.

Ahh...nu släpper jag detta...och går ut och tränar lite lätt en stund.Lätt...för man vill ju inte vara övertänd i helgen.Men...skönt eg med nya boule-livet,där man inte tar,t så allvarligt längre.Tänker ju inte gå å hänga mig vid fiasko...lixom :-)

C u inom kort...I hope.
P & K




Inga kommentarer: