tisdag 19 juli 2016

Boule only


Pågår ju SM i Malmö nu.Tyvär kunde jag ej närvara...men har ju deltagit i 12 st senaste 14 åren.Faxtist lirat för 8 olika klubbar under dessa SM...så att röra på sig har jag väll tyckt vatt kul :-) Och yep...jävligt roligt och tror själv det vatt nyttigt för mig.Roligast har det ju varit i zörr (Skauneland mm)...med riktiga höjdpunkter i Lindome (Göteborg),LBO (Malmö) och Kärnan (Hälsingborg).Men det berodde ju mest på dom olika gängen där.I Stockholm har jag inte varit i närheten av samma kamratskap...inte på långa vägar faxtiskt.Där i zörr ingick man i gemenskapen även om man var en medelmåtta.Inga problem att hitt lämpliga medspelare där int...teskillnad mot i fjollträsk,där folk värkar livrädda att testa andra än dom som man spelat ett tjog ggr med.

Men ÄNDÅ har jag impats av zörrbornas olika LAG-sattsningar.Menar...i stora tävlingar typ nationela mm.Visst...dom kan ju larva runt dom oxå...men ändå.Ibland ser man ju faxtist dom stora,typ Pimmen,lira med nån som är bra mycket lägre klass än sig själv.Ser man ju inte häruppe allt för ofta.Skillnaden där i zörr gämtemot Stholm med omnejd,är stor,enligt mig...som ju vet :-) Aja.


Ser att Jonny Patron i går tog ytterligare ett SM-guld (MXD med Anita).Grym kille det...som oxå lyckats få sina kidz m.fl att hysta kulor.Samma med Kostadelen av släkten Patron.Alla verkar lira...och ha kul.
Snart dax för bouleförbundet att instifta ett PATRON-pris kanse...med släkten i sig som första stipendie-motagare :-) Aja...iden kommer från Ante...så den lär aldrig bli verklighet.Och tror eg inte släkten Patron VILL ha nå dyligt.Men...mycket har dom gjort,och mycket gör dom,för boulen.Borde uppmärksammas på nå vis.Sissådesa.

Visste ni förexten att Sverige har en FRANSK förbundskapten inom boulen??? Kan man ju tycka vad man vill om egentligen (jag var FÖR förr,men inte numera)...men man undrar ju lite.Vad vet HAN om Svensk boule egentligen??.Tror det finns lämpligare på närmare håll...men fiiint ska de va :-)

Själv tränar jag på...och åker på Söndax-spelet i Orminge ibland.Suget från förr är väck...av olika,en del kända,anledningar.Nuvarande klubb (min moderklubb BOO) har ju fått en drös nytt från andra klubbar...och dom i sin tur verkar föredra sina polare som medspelare,vare sig det gäller seriespel eller rent allmänt...och klubbkänslan där i BOO har lagt sig och dött.Teminstinge från min sida sett.Är med där mest för hallens (vinterterapin måste ju underhållas den oxå) skull.

Näxta tävling för mig blir i Norrköping slutet Augusti.Lirar med en kille från 018 i Uppsala.Ser jag fram emot...då tillfällena te nå dyligt inte duggar tätt prexis.Ska bli kul,och en anledning att lägga lite krut på min grusväg utanför godset mitt :-)

Aja...slutspånat.
O&O



Inga kommentarer: