lördag 27 augusti 2016

Bouleproblem...finns dom?



I dag skulle jag eg varit i Norrköping och lirat boule...dubbeltävling,vilket jag verkligen sett fram emot.Men få lag (13) gjorde att vi skippade det.I stället hadde jag tänkt åka te Humlegården och TITTA på boule...men få lag (12) även där gjorde att jag skippade även det.Tävling även i morgon där...men få lag även då (10 anmälda) gör att jag i stället far te kobbeland då.Så...varför så få lag här & där då???

Tjae...kan ju vara som jag tror....att ha TVÅ tävlingar på en & samma plats och samma helg är och förblir...KORKAT.Bara dom största entusiasterna ställer upp på det...och tävlingarna tar ut varandra,då den ena bara pallar en dag...och den andra bara pallar den andra dagen.

Många,som mig,vetteraner VILL lira även öppen...men tvingas till vetterantävlingen i och med svårigheten att hitta medspelare...som givetvis måste vara i samma ålder.
"Varför inte hitta yngre då" frågar sig en del???.
4-get it...dom (yngre) skulle hellre dö än att lira med en fozil. :-)

Sen läser man gnäll från arrarna om att dom inte hittar lag till just SIN tävling,bland dom alldeles för många som redan förekommer...!!! Hualigen.

Ett annat problem där är ju att folk har så förbannat svårt att tänka sig byte av medspelare då & då.
Vilket medför att det nog vimlar av spelare som egentligen VILL spela...men följaktligen inte KAN i brist på medspelare.Dessa har i sin tur svårt att nå varandra...då intresset dalar i takt med alla nej man får som svar när man frågar..."Tyvär...jag ska lira med dom/den jag lirat med förut".Hualigen.

Vet att det finns undantag...men det vimlar inte av dom.

Det rätta vore...EN tävling/arrare en & samma helg...och då oftast öppen.Vett-tävlingar ska begränsas...och absolut ej läggas ihop med öppna,om det nu inte gäller SM eller DM.

Tävling ska arras LÖRDAGAR.Söndagar vill nog dom allra flesta tillbringa hemma.
Klubbarna ska engagera sig mer i sina mer mediokra (spelmässigt) boule-medlemmar...inte BARA genom det Söndax-spel som ordnas.Inget ont om detta kort-spel i övrigt.Trevligt ju.

Tillåmed i Vettserien som nu pågår hos oss lirar UK m.fl K.F.I.B-medlemmar TILLSAMMANS.Prestige så man kan spy på,t.Varför inte dela upp,ett lite mer där???Ge andra chansen att spela med dom högre makterna...lixom.Kanse visa dessa "andra" lite respekt.
Nähädö...VINNA till varje pris...det är DET som gäller.Blä.

Missförstå mig rätt...jag gillar verkligen dom jag nu lirar med i denna serie.Och gillar verkligen spelsystemets upplägg...med 2 dubblar följt av en trippel & en singel i mötena....men ni förstår hur jag tänker va?.Klubben innehåller så mycket mer än (ofta självutnämnd) elit...och framförallt finns där spelare som kanse VILL utvecklas,men aldrig får chansen.

Vidare ska man som klubb inte anse att spel i Elitserie mm är LIVSVIKTIGT.Ej sätta upp dessa larviga målsättnings-krav typ "Detta år SKA vi ta 4 Guld i den & den klassen på DM,2 Guld på SM,MINST 4 finalplatser på SM,ta oss till slutspel här & där".O S V. Låt det bli som det blir...lixom.

Slutligen...ta bort tävlingraporterna från +65-tävlingar från OnLine på SBF.Kanse tillåmed skippa rappsen från LOKALA tävlingar helt.Snart står det väll där om resutaten från Onsdagarnas gamm-träffar oxå.

Grym va?
MOZZ.

Inga kommentarer: