söndag 15 april 2018

Bror Tommy,Boule...å lite till.

I dag har jag hjälpt min bror med att hitt ett föråd att hyra till hans 20 kartonger med dittan & dattan.Han har nu fått nytt boende...eftersom stället han bott på nu ska bli boende för knarkare mm.
Meningen var att hyra hos Shoorgard som hitills varit ända möjliga i Stholm.
Då kom jag på att man ju kan Googla...och kolla.Hittade då ett annat,Storage,som var nyöppbat i Lännersta.Priset DÄR blev 400 kr/månad istället för 1000/mån som Shoorgard ville ha.

Där fick jag lära mig att Googling kan man ha en hel del nytta av :-)

Bestämde mig i dag för att göra som tänkt var...åka ner te Skaune och där ställa up på DM i boule som går Kristhimmelfärdsdags-helgen.

Är ju numea åter igen Skauning...åtminstonne som boule-spelare.
Kände ett tag att jag inte hadde råd egentligen...men beslöt mig för att jag ändå har det.
Man måste ju vårda sin fritid även som pensionär va? :-)
Blir Singel & Dubbel-spel där...och Kanske Trippel...men där spelar det ingen roll eg.Går gärna runt å chillar å snack med zörr-folket där oxå.
Ahh...ska bli zitroligt.


Annars så far jag i morgon åter igen ut te Kobbeland.Ska hämta him båten min bl a.
Åkte ner å kollade  vid båtklubban här på Ingarö i dag...och där var så gott som is-fritt nu.YEEEES.



Nu...en kvällsmacka å lite TV-spel.
MOZZ.

Inga kommentarer: