onsdag 9 maj 2018

Boule only

I natt (eller tidigt i morgon) far jag mot zörr för en minisemester...med DM i boule som höjdpunkt.Ska bli...äligt roligt det.
Deltar i Singel,Dubbel (med Jonny) och Trippel (Christer Lilja & Sven Dufdal).
Blir min premiär i Veteran 65-klassen.:-)

Var ju inne ett tag på att inte åka p g a få lag anmälda...men nu är det facktist rätt många lag med,så iväg far jag.
Har ju sagt en gång i tiden att jag aldrig kommer spela i 65-klassen...men nu blir det av ändå.Perfekt klass för oss utan prestations-krav.Har man,som oldie,krav på sig...är det ju bara te att ställa upp i öppna klassen.
Träningsviljan är ju inte vad den var förr...men går ut ibland te grusvägen och hystar mina klot.Mest för att jag mår bra av det.
Gick ut ett tag i går och luftade kloten...och till min förvåning gick det faxtiskt bra med både lägg och skott.Framförallt Rasp-skotten satt ok.
Misstänker att det ÄR rasp-underlag där i Kristianstad,där DM går.Men...det bra på träning ska ju överföras till tävling oxå...och där kvaddas det ofta (inte ALLTID...men ofta) av mina lite gnetiga nerver :-)
Jonny sa en gång (tror det var i Jönköping i vintras) att "Dau börjar alltid brau,sen dalar det.Tror dau tänker föur mycket,Aunte".
Jag inte bara tror...jag VET att han har rätt :-)

Aja...hursom ska det bli zitroligt att återvända te sköna Skaune...och träffa boulers som inte har lika stor hybris som dom (inte ALLA,gubevars) här i Fjollträsk.
Har ju blivit färre resor för mig dit ner än förr...men har ju numera färre kronor i plånboken som den pensionär jag nu är.
                                                                 
                                                                       

MOZZ.

Inga kommentarer: