söndag 21 december 2014

Kobbehelg...all by my self.

Nu har jag varit här i 3 dgr...å passade på att ta en selfie på snyggve :-).Målat å hystat sopsäckar ner te handelsbodens uppsamlingsplats.Snickarna hadde ställt en säck med hushålls-sopor nre på gräset...och det hadde tydligen gjort grävlingarna sugna...för föu faen va dom slitit runt ziten.
Aja...dom ska väll ha kul dom med.Men te våren ska jag faen ta dom jävlarna.Gulliga må dom vara...men faen va dom bökar runt under hus å dyligt.Aja...jag ska göra Havsörnsmat av dom.


Havsörn ja...tog mig en promis runt kobben här...i myzsol,+1....men blåååsigt.Fick syn på 2 av dom.Dom har sitt rede på grannkobbe.Faen va läckra dom är.

Meningen var att jag skulle fara hem te godset i dag...men chansar på att det är lugnare i morgon,så jag kan göra ett litet jobb på vägen hem.

Julhelgen (denna pestens tid) tillbringar jag på Godset mitt...men ska även åka te storebror Tompa å häls på.Köper mig en Julskinka,som jag vet att oxå han gillar,på vägen...att dela med honom.
Ska givetvis träffa mina grabbar oxå...och övningsköra lite med storgrabben.Nära nu med lappen för honom tror jag...för han är styv på,t...men ska köra lite mörkerkörning med honom.Behövs nog.

Hops även kunna komma åt att träna nån gång innan Nyårsraketen (Boule för böveln)...om hallen går att komma åt.Men funkar inte det så får jag väl åka te tävlingen  (27/12) och moza dom ändå.Inga probbs med det :-).

Detta nonsens (blev lite skrivkåt bara) avslutar jag med att medela att i kväll (Söndag) vid 18:tiden vänder det.Ljusare tider väntar alltså...och DET är nått att fira det.
                                                         O & O.Pözz.

Inga kommentarer: