måndag 14 september 2015

Mycke om mycke

Zovde lite dåligt sissta dagen i kobbeland...och då fick det bli en TIDIG bild som omväxling.Soluppgång alltså

Sen for jag him te godset för att sen åka te Orminge och lira KM (boule) singel där.5 fighters moonrad blev te 1 vinst och 4 förluster.Eftersom jag väntat mig 5 torskar (träning...vad är det?) så var jag rätt nöjd...framförallt med att få träffa och snacka med lite folk för en gångs skull,vilket jag inte är så bortskämd med.Kan gå 2 veckor ibland när jag int träff nån...när ingen hör av sig på pfonen äns.
Inget jag lider av egentligen...men nog funderar man :-)
Boule ja...jag har nu medelat Fagersjö mitt utträde ur klubben.Licens vet jag ej om jag äns ska söka näxta år.Pallar inte med denna mupp-sport längre...åtminstonne inte på tävlingsnivå.Fortsätter dock vara medl i BOO...så man på vintern åtminstonne kan fara dit och träna...vilket för mig är viktigare på vintern än sommaren p g a jobb mm.

Aja...under detta KM gick jag ner te Orminges systembolag för att inhandla det som under helgen skulle "bota" den höstdepp som nu börjar göra sig påmind.Köpte bland annat denna....som får bli en varning te andra....för denna Japanska Sakè var nog den vidrigaste alkohol jag smakat.KÖP INTE.
Handlade ju lite annat oxå...så den här smörjan hamnade i slassken.Tvi vale.

Nu till det här med flyktingproblemet.Obs,även Stefan L använder ordet PROBLEM allt som oftast...så gnäll int på mig för det.
Nåväl...såg att denne Stefan Löven var ner te Tyskland och träffade dess boss Angela M.Där lovade dom då varandra att jobba för ett samarbete mellan SAMTLIGA EU-länder.Likaså lovade dom varandra att hålla SINA gränser öppna för folk som där ville in.2 dagar senare (i går) ser man att dom (Tyskland) nu stänger sin gräns och inför sträng kontroll.Likaså gör nu Österike,Ungern,Slovenien m.fl.
Och härhemma sitter nu Stefan Löven m.fl med sina långa näsor och förstår ingenting.Men dom deklarerar genast att dom ska fortsätta jobba för att SAMTLIGA EU-länder öppnar sina gränser.
Azzå...jag själv ger mig fan på att dom även tror på Tomten.

Lösningen...LÖÖSNINGEN...på detta är ju bara EN.Nämligen att gå med i NATO och sen hjälpa till med att UTROTA detta IS (Islamiska staten)...och sen jobba på att även utrota allt som ISLAM står för.Och för all del...sänk ALL religion ner te den nivå där den hör hemma...inom sagans värld.
Att ständigt hitta på 10 000 lösningar...och sen komma på att fler behövs...är så obotligt korkat att man faen spyr på,t.
Och så dessa tiggare!!.Faaen va jag retar mig på,t.Varför tillåter vi detta...numera Sveriges ända tillåtna SVART-ARBETE.Sjukt illa.Väck med dom...skicka helt enkelt hem dom till Rumänien/Bullgarien...och låt dom ta hand om PROBLEMET.

Vidare...så dog i veckan en gammal hjälte för mig.Inte fysiskt alltså...utan mer ideologiskt.
Fredrik R segnade ner som den snikna och billiga person han tydligen är.
Han lyckades på slutet av sin politiska kariär rasera fötroendet för M (bl a för mig då) och sin egen person...och i veckan sjönk han ner på en TRÄSKPADDE-NIVÅ som jag inte trodde var möjlig att nå.Inte för honom åtminstone.Faen...killen var min hjälte...nu är han bara en snok bland många andra.

Nu ska jag återgå till SVT-FORUM.Blir mycket gloende på det numera.Just nu diskuterar dom...håll i er nu...flyktingproblemet och tiggeri-problemet.Vem vet...dom kanse löser det i dag.

MOZZ. 





Inga kommentarer: