torsdag 29 oktober 2015

Göbbe vid 62??Nää...men man kan faen känna sig som en,å då är det bara att göra det bästa av,ett :-)


Yep...solnedgång här...både bildligt och mentalt.Nop...ingen depp som fallit på mig,ej heller nån sjukdom.
Ähh...har ju längtat länge nu efter att få gå i pension...men hela tiden trott att man måste vara 65 MINST för att uppfylla kraven.
Men jisses vad fel jag tydligen haft.

Tog helt enkelt tag i,t och gick in på pensionsmyndighetens sida å kollade...mest i tanke på framtiden.
Blev zitförvånad när jag där läste...att man kan ta ut detta från och med man blir 61.Undrar hur många fler än jag som inte vet detta??

Aja...ringde dit och fick tag på en urtrevlig töz...och hon skickade bums hem pappirerna te mig.

Så...nu ska dom fyllas i å läggas på lådan.
Jag är fullt medveten om att går jag så HÄR tidigt (är ju 62 nu) i pension så blir pengen därefter.Kommer få mellan 5 och 6 tusen/månad efter skatt...men tack vare liten bankskuld och väldigt låga levnadskostnader...så fixar jag nog detta.

Har levt ett rätt tufft liv med jobb som varit slitsamma...och känner mig sen ett par år tebax rätt sliten främst i kropp men även i själen min.Det...plus att inte särskilt många jobb kommit in på firman senaste åren gör att det känns rätt bra att göra så här.

Kan ju jobba lite ändå...med det lilla som kommer in...men behöver ju inte firman min längre.
Kommer kännas lite vemodigt...samtidigt som det blir skööööööönt att slippa dessa momsdeklarationer och faktura-arbetet.
Och fy fan va skönt att slippa ligga zömnlös just för detta med inkommande jobb eller få sådana,och oroa sig för det.

Men...ingen ide att ropa hej & bra innan allt gått igenom.
Hursom KÄNNS det bra :-)
P&K

Inga kommentarer: