måndag 25 juli 2016

Ny goding på Godset


Yep...nu är min nya goding i min stuga instalerad.Jäkligt go kling i den...och nylonsträngad.Mina numera valkfria fingrar pallar inte trycka ner stål-strängarna på den andra,så en ny Yamaha fick det bli.Suttit 2 timmar i dag och invigt den,och Dylan,Stones & CCR lät minsan som förr :-)
MEN...jag har verkligen gjort bort mig.Testade med sladden som jag haft sen förr...och inget hände.ALLTSÅ...har jag kastat den gamla Marchal-stärkaren helt i onödan...då jag ju trodde det var DEN det var fel på.ME IDIOTAS :-(.
Aja...har ju ny nu...så det blir te att inhandla ny sladd...och SEN dra igång förstärkt.Grannarna bor så långt bort att dom lär jag ju inte störa :-)


Slappat BadenBaden i värmen i dag.27 grader i skuggan.Puh.Tro,t eller ej...men jag HAR faxtiskt sumpat 8-10 kg sen i vintras.Beror ju på det måttliga alkoholintaget och att måltiderna mest bestått av sallad och ugnsbakad fisk...vilket i sig är JÄÄÄVLIGT gott.Verkar aldrig tröttna på det :-)

Kvällens variant blev Purjolöksinbakad...men man kan faen putta i all form av grönsaker.Blir superdupergott hursom.Men...en klick smör gör susen den oxå...promice.


Boulen zämpar jag på med...men lär nog bli färre grusbesök här nu...när klinkandet kommit te.
Var på Söndaxliret i BOO igår...och faxtiskt jävligt nöjd med  mitt spel där...åter igen.Kul när träning ger resultat.
Ahhfaen...nu blev jag sugen på DET oxå.Ut å hysta klot alltså.
O & O
MOZZ.




Inga kommentarer: