tisdag 16 augusti 2016

Boule...allt som mest.


Tränat kloten en timme.Varmt å gött ute på grus-vägen...men stoooorm.Jisses vad det tar i här.

Ska åter spela vettsens seriespel på Torsdag.Denna gång i Orminge.Kul att man får lira NÅNTING i den klubben.Men får där lira med ett skönt gäng jag trivs med.Folk som inte ser allt för allvarligt på,t...och ej ser sig själva som ngra gudar.Ingen aaaaning om vilka som lirar i dom andra 4 BOO-lagen eftersom lagen heter rätt å slätt BOO1-5 och inga lagsammansättningar är på pränt nånstans.
1:an innehåller då dom...ehh....bästa O S V.
5-6 i varje lag (bra) som gör att alla kan ta ledigt i bland.
Vore det inte bättre att här blanda upp lite...med dom som har permanent medlemskap i Elit-lagen...och dom som får lira mer sparsamt?. Menar....det KAN ju finnas nått att hitta bland dom mediokra :-).Men nää...prestigen bland K.F.I.B ( :-) ) är nog för stor för nå så skämmigt :-).

Nåja....efter det...direkt ut te båtklubben för ett natt-pass igen.Slit & släp.Aaaldrig 5 minuter...som svärfar Åke jämt sa.Ändå slet han som ett djur med allt möjligt.Själv är jag numera rätt bra på att vårda min fritid.
Mycket gloende på OS nu.

Näxta helg far jag te Norrköping för spel med Kjelle "Brell" A.Ska bli ruggigt roligt...och hops vädret gör det ännu roligare.

Men nu te helgen är jag kallad te gräsröj mm ute i kobbeland.Skönt att få känna på lite fysiskt knog igen.Blivit lite väl mycket zoffpotatisblaha här nu.

Sen te hösten är ett alkohol & tobak-nerläggning planerad...och att dra igång långpromenaderna igen,vilket är nödvändigt om det första ska lyckas.

Vad det gäller Alk & Tobak har jag verkligen varit försiktig med det i sommar.Som sagt förr...alkoholen klarar jag av utan vidare att hålla på normal-plan eller tillåmed att skippa helt...OM jag kan lägga ner ciggen
Värre med rökandet alltså...som bara MÅSTE väck om övriga delen av mitt liv ska kännas meningsfullt.Ciggen får en att må pizz ibland.MÅÅÅÅÅSTE VÄCK med skiten.

Aja...blir nog bra med det.
O & O
MOZZ.

Inga kommentarer: