måndag 14 maj 2018

DM-resa till Skaune

Åkte alltså till Skåne på en liten minisemester...som jag vääääl behövde just nu.

Började med Singeln i DM (vi snackar boule nu alltså).Gick inte alls det...då jag förlorade båda i poolen (man är 4 i varje pool) och det blev ridå direkt mot 2 tjejer.Surt i den ena...men den andra "bjöd" jag verkligen på då hon var zitago att ha att göra med.Seriös Aunte,va? :-) :-)  :-)
Ahh...gav mig tillfälle att chilla runt lite,mingla med trevliga Skauningar...och stressa ner lite.Min V65-premiär var nu avklarad :-)

Dagen efter var det dax för Dubbel-klasserna,dår jag & Jonny ställde upp i V65.
Där jag spelade med Jonny.Vi vann första och torskade sen vinnarfighten...för att sen vinna skiljefighten.Sen vann vi 8-delen...för att sen torska kvarten knappt (tror 11-13)...och därmed sluta 5:a.Glad över att få lira denna med en av Sveriges skönaste medspelare.Han ziter nog eg i resultatet här...för han vinner ju så mycket & ofta ändå :-).Ahh...jag var nöjd,trotts mitt lite svajiga spel.

Här har ni vinnarna i klass V55.Yngve E och Antonio Patron.Konstigt nog väldigt få lag i denna klass...tror det var 10.Skumt...då den klassen brukar ha flest deltagare.

Sen ,dagen efter...som var Söndag...spelades Trippeln V65...
...som jag spelade med Sven Duvdal och Christer Lilja.Riktigt sköna killar.

Vi vann båda direkt i poolen och även 8-delen...och fick sen spela kvarts-final mot en av mina gamla zörrklubbar,LBO.Bitter förlust mot dessa slutvinnare,då vi faxtiskt spelade bättre.Torsk 11-13.Hursom...varit lite nervös inför denna trippel-tävling...men vi (i alla fall jag) hade zitroligt med mycket skratt.Men som sagt...suuuur kvart-torsk.
Mitt spel här var väl ok,men gick skytt...vilket jag eg INTE ska göra i nuläget.Aaaaalldeles för många missar...lixom :-)
Christer var zitduktig...och Sven var riiktigt grym som läggare.
Aja...tycker vi gick bra ihop som lag.



Bakom mig här sitter V55-vinnarna Jonny,Yngve & Antonio.

Efter trippelspelet for jag och Tjocky (Antonio) direkt iväg mot Koosta,där han bor.Blev en minnesvärd resa bara det...då vi nog var helt ute och cyklade vilse ibland...men fram kom vi.

Efter DET...for jag hem mot Godset mitt...dit jag anlände kl halv 2 på natten.Stannade å vilade 2 ggr,vilket behövdes.Zvimmade dock direkt i Godsets zäng/zoffa :-) 

Bodde hela helgen hos Jonny i Höör.Zovde gjorde jag i deras uppställda Husvagn på tomten deras.Vete 1000:an om jag ngsin zovit bättre än jag här gjorde.Urskönt ju.Och sjukt sköna människor jag här fick umgås med.
Fantastiskt eg,att SBF aldrig gjort nån historia i tidskrift eller på nätet,om dessa fantastiska Patroner,som alla verkar spela boule,vare sig dom bor i Höör eller i Koosta,Småland....men det kanske kommer.Bättre reklam för sporten kan ju knappast finnas.Eller hur?

Annan kuriosa fr denna DM-tripp:Dom (Sydsvenska BF alltså) BJÖD på frukost varje dag.Grymt bra initiativ av dom.



Aja bjuder på en avslutnings-bild.Hejarbänk...där en hel del ÄR Patroner.HEEEJA KÄRNAN :-)
      NEXT BOULESTOPP FÖR AUNTE BLIR SM I KARLSTAD i Juli.Kommer bli lika legendariskt kul som det alltid är med dessa människor.Hops på medspelare...men som vanligt nöjd med endast Singel...så jag kan ägna mig åt favvosysslan....chilla runt och heja på alla andra :-) 
                                                                                O & O

Inga kommentarer: