söndag 1 juli 2018

Boule...å lite annat.


Häpp.Haft en urhärlig Söndag i all min ensamhet.Tränat med järnbollarna,pulat i min stooora trädgård...och gjort mig en god middag beståendes av stekt panerad torskrygg med potäter och spenat.Zitagott ju.
Även kollat på fotbolls-VM vilket jag inte ordar om mer än att jag är jäävligt besviken på Spanien.Hade förväntat mig härligt anfalls-spel därifrån...men tji fick jag.

Nu är drömfinalen min...Sverige mot England.Men visst ja...dom kan ju bara mötas i kvarten om jag förstått det rätt.Aja...den fighten skulle jag vilja ha...men först måste väl Sverige klå Shweiz (stavvas det så?) och England ska slå Columbia (tror jag) i sina resp kvartsfinaler.Får väl se fram mot en FINAL mellan Brassar och Svenskar i stället :-)
Nop...jag tror och hoppas (roligaste och ärligaste fotbollen) att England tar hem det hela till slut.Har ju redan satt en 100:ing på dom te 18 ggr pengarna :-).

Har ju tränat en del den senaste månaden...allt i förhoppning om Guld på SM i Karlstad.Kaaan gå...men om det INTE gör det...så gör det inget.Vann man...så fanns ju inget att drömma om.Eller hur?
Hursom...den semestern inleds med 10 dagar i Skåne.Sveriges näst bästa plats att vistas på.Vilken som ÄR bässt vet vi,va?
Hint...det är INTE Tailand ;-).Far iväg på Torsdag...och har redan lite abstinens :-) 
Nåväl...där ska jag bara chilla runt lite,hjälpa en kompis med sitt hus...och bara...vaaaara.Hops på lite boule-träning där oxå...vilket jag misstänker att det blir en hel del av :-)

Efter dom 10 dagarna där...far jag alltså vidare mot Karlstad och SM som går där.7 dagar blandat med eget spel och min favvo-sysselsättning...att få glo på boule.Spelar själv 3 klasser,Trippel,Dubbel och Singel...och agerar påhejare dom övriga 2.Perfekt för mig,det.Ska bli zitroligt.


När jag väl far från SM och him mot Godset mitt...åker kvarvarande cigg som vanligt (gammal tradd för mig sen 8 år tebax) ut genom fönstret.Får se hur länge det håller denna gång.Ska försöka slå rekordet på drygt 3 månader.Konstigt att jag ej får till,et permanent.Eller...inte så konstigt egentligen.Skippar ju Wirre-drickandet under samma tid (vilket jag eg har mindre problem med)...men vet ju att DET suget kommer tillbaks till hösten...och Wirren kräver i sin tur cigg.Tyvär.

Aja...jag lever inte så länge till ju...så eg bryr jag mig inte nuförtiden.Men ser verkligen fram mot att åter igen må bra under den lilla tid det håller.Tar bara en vecka utan skiten....så är man en helt annan människa...psykiskt.Mycket oxå genom dom tok-promenader som plötsligt dyker upp för att hålla tebax suget.
ALLEZ GUTT alltså
Krrram och adjö.

Inga kommentarer: