söndag 22 juli 2018

Mitt boule-SM i Karlstad i bild & ord.

Hafft 2 helt unerbara veckors semester.En av dom i Skåne...där jag bara chillade runt,hjälpte en kompis lite med hanns hus och spelade "lite" boule.Hade det så äla gött under denna vecka...men vaaaarmt var det.

Sen for vi alltså te Karlstad för Boule-SM...som gick på Lövbegs ishalls (Färjestads hall) parkering,som hade grusats upp med ett en centimeters tjockt gruslager.
Jäkligt läckert ordnat faktist...även om vi var rätt många som hade det svårt med det hååårda underlaget.Klagar inte på det eg...hellre för svårt än för lätt :-) Mitt spel var väll ok om än inte bra.

Gick te skillje (Pool-spel med 4 i varje pool där 2 går vidare) i första spelet som var Singel.Men klantade mig i vinnarfighten mot en Fagersjö-töz.Jag sköt ganska bra här...men inte tillräckligt bra...för denna töz bara matade på med sina perfekta lägg,hon.Aja.Kul hursom.
Efter det kom alltså trippeln som jag spelade med Sven (bilden) och Henri V E Patron.Eftersom Henri ej kommit upp i vettklass så "tvingades" han dras med oss gubbar i Öppen klass,vilket Sven & jag nog inte längre är mogna för.
Vi vann första mot LID (DET var oväntat,det)...för att sen få stryk mot ett härligt Sibirien-lag med en väldigt ovan ung töz i laget.Borde ha vunnit den,men vi spelade dååligt...och deras skytt bra.
Så det fick bli skiljefight även här.Där blev vi utslagna av det LID vi slog i första fighten.

Så kan det gå.Ahh...zitkul att få lira Öppen klass eg.Lär ju vara den sista ggn Ante får chansen te det...vilket är helt ok eg.Vettklass (55+ eller 65+) lär få bli mitt spel framöver.

Så kom vi te Fredagens Dubbel-spel då...där jag spelade med Sven igen.
Vi vann båda i vårat Pool-spel...och gick alltså vidare ur vår pool.Så då blev det en fight till den dagen...och den blev konstigt nog mot våra helsköna klubb-kamrater Anita & Karin.
Där förlorade vi med 9-13.Vi gjorde vårt bästa...men spelade faxtiskt dåligt,medans tjejerna lirade bra.Aja...urkul fight att få spela :-)
Hursom...hade zitkul på banorna och fick se mycket fin boule.Tältet ovan var min räddning i veckan.Utan det hade jag fått det svårt.Stekande sol och omkring 30+ I SKUGGAN hela veckan var inte att leka med.
Bilden ovan = min outfit som påhejare te mina klubb-kammrater.Znygg va?

Men nu till det som gjorde detta  SM te det ROLIGASTE (möjligen efter förra årets SM i Vetlanda) SM jag varit med om.Vi (Jonny) hadde fått tag i ett boende 3 mil fr Karlstad...och vi hamnade faen på ett av dom läckraste platserna åtminstonne JAG haft boende på.
Mitt inne i skogen låg det...med hel-läckra åkrar och en hel del skog som omgivning.
Så sjukt fint där var,med välskött trädgård fullt med Svarta vinbär,röda Krusbär o s v.Äla vad jag åt bär alltså.









Och åkrarna var fulle med Tranor (översta bilden...klick på,n å titt noga...dom flyger :-) ).
Helt sjukt fint.

Här bodde jag alltså med Håkan Berg,Sven,Jonny och Yngve E.Sicket skönt gäng att bo med.Länge sen jag fick sitta i bara kallingar (vääärmen) och kvälls-tjöta som vi här gjorde.Hur jävla kul som helst ju.

Aja...detta SM var nog det bästa för mig vad det gäller arr...möjligen med förra årets i Vetlanda som etta.Årets var zitbra,även om JAG hadde det svårt med banorna.
Men utan maten (hög klass på den enl mig) och ishallens sköna svalka hade jag nog inte ens kunnat spela i värmen där.
Gillade ej  heller att centercorten låg inne i stan ca 3 km från ishallen.Inte faen orkade jag åka dit och glo på finalerna int...efter en hel dag i DEN solen.4-get it.Stort minus för det.
Aja...e som de e me de.
Nu himma på Godset mitt...där den föribannade värmen ligger kvar.Smällar man får ta.

Har förexten,helt i tradd med SM-slut,slutat med cigg & Alk igen.Mår redan bättre...efter 2 dagar :-)
Så det får allt bli nystart på långpromisar igen...vilket får mig ut på den första...nu.
                                                                  O & O

Inga kommentarer: