torsdag 2 augusti 2018

Boule & välmående.

Näxta helg får jag återigen träffa detta goa gäng.Ska spelas Elitserie i Göteborg (Lindome)...och jag är kallad.Fullt medveten om att jag denna gång ej kommer att spela,eftersom vi nu verkligen har det starkaste laget med.

Första delen,som gick i E-tuna var lite annorlunda för mig...då jag ju fick spela rätt mycket eftersom ngra klippor i laget fattades.Blir ju bänken för mig denna gång...men där trivs jag NÄXTAN lika bra som på gruset.Älskar ju att glo & heja...så det blir inga problem med det.

Ser jag fram emot...ska bli zitroligt.Vi leder serien med 2 poäng före närmaste lag,som är min gamla klubb BOO...där jag som bekant inte trivdes riktigt lika bra som i Kärnan.För mycket jidder och för lite spel i BOO,lixom :-) :-)

Aja...vi möter BOO i Göteborg.Ska bli kul,det.Där gäller det att komma bland dom 6 bästa...som sen i September (i Falkenberg tror jag) gör upp om slutsegern.
Ser verkligen fram mot nästa helg alltså.

Har dock ett liiitet problem med detta.En av dom roliga grejerna med att resa iväg så här är ju (åtminstonne för mig) att tillbringa kvällarna (blir ju bara 2 eg) med att äta å dricka gott...och eftersom jag efter SM la ner cigg & krök i tanke att hålla upp te December...så blir just den delen marig.Men...det kommer funka det med.
Mår ju så äla bra nu,bara 13 dagar efter skippandet av zkiten +  mitt återupptagna lång-promenerandes.Och med det i minnet så kommer det ju att fungera.No problemas :-).

Träning da?Yep...skött den rätt bra ett tag nu.Oxå en grej som får mig att trivas med tillvaron...och står ofta ute på grusvägen här och hystar mina klot.Gör det väl inte lika effektivt och utstuderat som dom bästa.För mig handlar det ju mest om att trivas och må bra.
Men...även jag,Gammgöbben,blir ju bättre på,t givetvis.
Aja...huvudsaken man trivs med sin tillvaro.Och det gör jag.Sådesa :-)

Apropå må bra ja...fick för mig att ta en tur med båten i går,trött som man nu är på denna jävla värme som varit ett tag nu.Så äla gött det var att fara iväg på tur så där spontant.Över Nämdö-fjärden och runt Nämdö å tebax for jag.Kändes gött det,även om jag inte stannade på nån kobbe och tog det planerade doppet.Finns faen ingen värre bad-kruka än mig.Lovar.:-)

Aja...nu ska en välmåendes Ante ta sig en fika å glo lite på TV.
Återkommer efter boulen näxta helg...föhopningsvis vid lika gott mod då som nu :-)
MOZZ.




Inga kommentarer: