måndag 13 augusti 2018

Mitt personliga tränings-resultat.Only 4 me.

   13/8-18.Rätt snabbt.Korta banan.Ner te Lugnetbacken.In i skogen bort till Hanskrokavägen.Upp för Signalvägen och sen upp för branta trappan/backen.Hemma.47 min.25 sek.












 15/8.1 tim.5 minuter.Lite längre än ovan.Fr Lugnetbacken in i skogen ut vid Fejjan.Förbi Hanskroka bort till där man kommer ur skogen.Sen vidare samma som korta banan.
17/8.Samma som ovan...d v s den lite längre...på exakt samma tid.Halva sträckan i sol...och andra i blixt,dunder & regn.Men skönt...då det var 23 + .

18/8.Långa vägen (som ovan alltså).1 tim,3 min & 5 sek.Men här tog jag rätt långa steg och höll tempot rätt bra.Gämför ovan där ju ca 400 steg mer behövdes :-) Faen...snart kanske jag kan jogga en bit oxå.Vikten!!Azzå...snart 4 kg på en månad.Gryyymt.

20/8. 1 timme & 5 minuter.Samma sträcka som ovan.


21/8 55 minuter.Knallade lite random så där :-) 

22/8.1 tim 2 min & 22 sek. Långa sträckan.Nytt rekord vad det gäller tiden.Lååånga snabba steg...men ingen jogg.Det får vänta.Måste köpa knäskydd först.Men te helgen ska jag faen spränga timmen på denna sträcka :-) 

23/8.Långa sträckan.Nytt rekord på 1 tim,2 minuter & 18 sek.FYRA sekunder snabbare...weee :-) Aja...detta slås nog inte med mer än att jag börjar jogga...men det får vänta tills ngra kg till är väck.Knäna mina pallar inte annars.Pajjat dom förr (på löpartiden på 70-80-talet) p g a vikten...så jag vet.Hade ju en ruggig depparperiod då p g a knäna mina.
25/8.Långa sträckan.Nytt rekord på 1 tim,2 minuter & 5 sekunder :-) Det går bra nu :-).



27/8...på en tim,0 minuter och 25 sek.Jäkligt nära att krossa timmen alltså :-) Och kolla vågen!98,5 kg.Ca 5 kg väck sen SM alltså.Äla duktigt ju.Mår så jävla bra nu...att jag näxtan skäms.




30/8.. PW på 1 tim,16 min & 26 sek..Ner te Lugnetbacken,in i skogen...långa stigen till Hanskrokav,bort till Eknäsvägen,Hundbacken ner till båtklubben.Skogsv bort till stigen vid Eknäsv...å sen vidare te Lugnetbacken och hem.
Formel för att räkna ut steg/minut =

76 min * 60 = 4560 sek + 26 sek = 4586 sek sammanlagt.

8786 steg / 4586 sek = 1.9158 steg per sek

1.9158 steg * 60 sek = 114,94 steg i minuten.

2/9.59 minuter & 56 sekunder.Långa banan.Väldigt snabb takt :-) Nu har jag alltså kommit under timmen.Har kapat 5 minuter sen första ggn (18 dagar sen) på denna givna sträcka.Skitduktigt av mig ju.Nu ska jag lugna mig nån vecka vad det gäller tidtagning...och bara knalla långa sträckor hipp som happ så där.Knäskyddet jag köpte gör verkligen undervärk för mitt lite ömma vänster-knä.Ska köpa ett till...te mitt höger-knä.
OCH INGE SUG EFTER CIGG & ALKOHOL ÄN SÅ LÄNGE. :-) 
Mår skitbra för tillfället.Heja mig :-) 

4/9.Random PW på 59 minuter.

6/9 1 tim & 45 sekunder.Vanliga sträckan.Inget rekord...men det var aldrig meningen heller :-) Mår sanslöst bra i både knopp & kropp.

8/9.1 tim,1 minut & 34 sek.Vanliga sträckan.

10/9.Random.Drygt 50 min.Bra takt...till hälften var avklarat.JÄVLA BENHINNOR :-(.Får nog ta det lugnt ett tag...med lite mer slow takt.Men...det är inte lika kul :-( 

12/9.Random.50  minuter ungefär.Den här gången tog jag det lite lugnare...spec på raksträckor och utför.Och det höll ända hem te stugan.Känns bra...

14/9.1 tim,02 min 40 sek.Vanliga sträckan.


16/9...1 tim,0 min & 52 sek.Zkitbra ju.Och kolla vågen.Från 105 till 98,5 på 2 månader...TROTTS att vikten eg inte var det viktigaste.Det var ju välmåendet som var prio 1...och jag mår jääävligt bra just nu :-) 




23/9 59 minuter & 28 sekunder.Vanliga sträckan.Nytt rekord både vikt (wooow)mantal steg och tid.Vilat en vecka från promisar...och det behövde verkligen mina ben-hinnor.Duktiga mig.Mår bra...jääävligt bra :-).



26/9...1 timme & 58 sekunder.Vanliga sträckan.Bra,med tanke på att det kändes som om jag inte tog i och att det mot slutet ööösregnade.Då var det rätt gosigt att komma hem te sin utedush :-)

29/9 1 tim,1 minut & 25 sek.Tog i ganska bra denna gång.Vanliga vägen.Häpp.


4/10...1 timme,0 minuter & 52 sekunder.Vanliga sträckan. Här trodde jag verkligen på en tid under timmen...men tji fick jag :-) Tyckte jag knallade på rätt bra.Aja...nöjd ändå...och känner varken av knä eller benhinne-värken.Vila emellanåt ÄR bra...men det tar emot att int knalla när man VILL knalla...D V S...varje dag.

8/10...1 tim,0 min & 22 sekunder.Vanliga sträckan.Faen inte dåligt det.Och fortfarande under 100 kg.Jävligt nöjd :-) 👍


10/10...(fyller 65 i dag) Random PW...på ungef 1 & en halv timme.Vanliga vägen...men fortsatte till landsvägen och sen förbi båtklubben och sen te Lugnetbacken och vidare hem te Godset..Rask takt...om än med ngra stopp för att kolla alla läckra höstfärger.




12/10 1 tim,1 min & 22 sekunder...i strålande solsken och 16 +.Vanliga vägen.Tog i rätt bra,så jag var bombsäker på under timmen.Men...tji fick jag :-)
15/10 1 tim,1 minut och 26 sek.Vanliga vägen.Tog i ordentligt...todde åter igen på tid under timmen :-) Aja...nöjd,zkitnöjd.15+ och sol...och knallade i kortbyxor med 2 T-shirts på mig.De ni :-) 


I dag fick det bli en ny väg.Zitfin runda ju.15 + och sol.Kortbrallor och 2 T-shirts.Ner för Lugnetbacken och in i skogen,bort till Fejanvägen.Tog där VÄNSTER ner te lillvägen över ängar och förbi zitfin insjö mot Säby Gård.Förbi den,ut på Eknäsv.Till Fejan-vägen...och tog höger in i lillrundan genom villa/skogs-området där...bort te Eknäsvägen...över den...och sen lilla trapp-backen och hem igen.1 tim och 8 minuter.Helt ok tempo :-)


22/10.Vanliga vägen.1 tim å nån minut.Bra tempo.Kortbrallor även i dag :-)

25/10.Premiär med nya stegräknaren i dag...nu får jag ju med tiden (1 tim,3 min och 47 sek) oxå :-) Vanliga vägen (som här mättes upp till 6,9 km) ...för första gången i år med långmjukis-brallor och tröja.Men i sol och +7 var det rätt gött ändå.


4/11.Vilat en dryg vecka.Behövde det,kände jag :-) Aja...dagens res på vanliga sträckan överraskande bra ändå.Häpp.

07/11,,,vanliga sträckan.Hastade på rätt bra faxtiskt.9 + ute.Så jävla skönt att knalla i.Steg te vänster & tid (en dryg timme azzå) te Höger.

11/11...random PW...i lite duggregn.+9.Skönt.
Vänster tid och höger steg.





Inga kommentarer: