lördag 1 december 2018

Boule...men helt klart mest annat :-)

Hoj där,vänner.Long time no seen.Får bli skärpning igen...för jag är ju som jag är...yest looowe 2 "talk" about it...in writing :-) Ahh...man blir nog så när man bor ensam i skogen va?.Inte nyttigt...men såååååå skönt.

Börjar väl med boulen da...kom just hem från träning i Huddinge-hallen.Lite chockad faxtiskt...då jag tesammans med slutvinnaren Eva vann den...efter näxtan hysteriskt bra skytte.Kunde bara inte missa i den fighten...tydligen :-)
 Då jag nu inte tränat så mycket så visste jag av erfarenhet att så kunde det ju inte fortsätta...och mycket riktigt blev det sämre i dom följande 2 fighterna.Beror ju på att brist på träning = fokus och ork dalar...SNABBT.
Aja...jag lever på minnet av den första fighten,jag :-)

Näxta uppgift med kloten blir i Jönköpng med den lille spanjoren.Har ngra riiiktiga favvo-medspelare...och han är en av dom.Ska bli zitroligt...men det blir ngra träningar innan dess...för säkerhets skull :-)
Nog om boule nu...mowe on.

Var ut te kobbeland förra veckan.Och drog upp båten...givetvis med Dunderklumpens (4-hjulingen) hjälp.Hade en kompis där,som hjälpte mig.Ut med plank å rullar...och kopplade på linan på dragkroken.Startade...och drog på.Inte ett zkit hände...mer än att hjulen på DK bara spann runt.

Tog nytt tag...och samma sak igen.Klev av...och kompis & jag stod där och kliade oss i huvudet.
Menar...det var ju ingen Finlandsfärga som skulle upp,direkt.Aja..."den får,la ligga så här da" sa jag.

Kompisen knallade ut mot sin båt.Han stannade halvvägs,tog av sig mösse...kliade sig i huvudet...och sa..."Du...om vi lägger loss tampen te pollaren här bak...så kanske den far upp".

Fy för faen va jag skrattade.Lättad...men garvade gjorde jag.Alltid (och det har jag oxå lärt mitt allt att känna) känts skönt för mig att ibland göra bort mig ju :-) 
Aja...nu ligger i alla fall älskling no 3 uppdragen.Skönt

Hade en drös svanar bredvid...som visade mig häckarna i sin förtjusning över min klantighet :-)

Under denna visstelse i kobbeland passade jag på att rensa dikena.Äla vad zkit & löv jag fick upp.


Och...blåste löv.Spelar ingen roll hur mycket jag blåser...plöttsligt är det lika mycket där ändå :-) Aja...nu verkade allt från träden kommit ner...så nu är nog det mesta väck.


Det här var veckan där Rökat & Drickat for på mig igen.Exakt 4 månade sen denna gångs uppehåll startade.Duktigt,enligt mig...men äla va gott det var.Nästa stopp blir 1 Januari...and on we go from there.Målet då får bli te 1 Maj-19.Ska nog funka,det.



Härunder ser ni 2 bilder tagna med en halvtimmes mellanrum.Rätt läckert...faen vinter ena stunden...och plötsligt Vår andra...även om det nu ÄR vinter :-)




Nu är jag i alla fall på Godset mitt.Har ju en förkärlek för RomKomms (Romantiska komedier)...och har nu glott på en (har ju sett den ett flertal ggr) av dom som bäst är..."P.S I lowe u." Välgjord & trovärdig.


 Finns dåliga och bra...men den kan jag verkligen böla loss till."Holliday","U got mail" "Sleeples in Seatel" är ngra till välgjorda.
Vi har alla våra intressen...och Romkomms är då ett av mina.Lowe 2 cry :-) 

Nu blir det en kvällsfika med inköpt kladdkaka och grädde...och te det möööjligen en Wirre.Ha det gött.
O & O 







Inga kommentarer: